Autor Wiadomość
luksus
PostWysłany: Wto 18:35, 13 Lis 2007   Temat postu:

morze wiesz jak sie wstawia zdjeci jak wiesz to daj mi zanc luksus
hujowa sprawa
PostWysłany: Czw 22:25, 21 Gru 2006   Temat postu:

ale ***** to sa zjbane samochdy ciezarowe spierdalajcie z tym na odleglosc
Kamila
PostWysłany: Śro 12:03, 13 Gru 2006   Temat postu:

Musi ładnie wyglądać Smile
Tomek_tcz
PostWysłany: Pon 21:44, 04 Gru 2006   Temat postu: Scania Serii 3

Ciągniki seri "3" stały się dużym sukcesem eksportowym Scani. Celem zwiększenia konkurencyjności firma od 1990 roku zaczeła wyposażać swoje pojazdy dalekobieżne w aerodynamiczne kabiny o nazwie Streamline .

Seria "3" weszła na rynek pod koniec 1987 roku. W poruwnaniu z serią "2" gruntowno zmieniono w niej wiele elementów konstrukcji nośnej i wyposażenia kabiny. Największa spośród kabin, CR-19 High Line otrzymała nazwę Topline. Jednocześnie wprowadzono nową, 10-biegową skrzynię, a ciągnik R 143M wyposażono w silnik o pojemności 14 litrów i moc 470 KM (345 KW). Seria odniosła duży sukces i umotywowała Szwedzkich konstruktorów do zaprojektowania modelu ciągnika o jeszcze większym komforcie i mocy. 40 000 godzin prac konstrukcyjnych przyniosło owoce 1990 roku. Wtedy to na rynku pojawiła się seria Scania 143M Streamline o aerodynamicznej lini kabiny i całego nadwozia. Pojazdy z tej seri posiadają opływowe osłony zbiornika paliwa. Schodki kabiny wpuszczono w karoserię, zastosowano owiewkę dachową i spojlery boczne. W ten sposub zredukowano współczynnik oporu powietrza o 15%, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. W 1991 roku Scania wprowadziła nowy silnik, V8 o pojemności 14 l i mocy 500 KM (370 KW), tj. o 80 KM (59 KW) mocniejsze od silnika seri V8 seri "2". Zwiększenie mocy umożliwiało międzyinnymi zastosowanie systemu wtrysku ekologicznego EDC.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group